ခြင့္လႊတ္ၿခင္းၿဖင့္သာ.
စိတ္ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနခ်င္ရင္
သူမ်ားအေၾကာင္းကို တတ္ႏိုင္ သေလာက္ မေျပာပဲေနတာေကာင္းတယ္။ အထူးသျဖင့္
သူမ်ား မေကာင္းေၾကာင္းကို မေျပာပဲေနတာေကာင္းတယ္။ ပုဂၢိဳလ္ေရး ပုတ္ခတ္ၿပီး
ေျပာတာမ်ိဳးကို အထူးေရွာင္သင့္တယ္။• အေရးမၾကီးတဲ့ ကိစၥေတြနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး
ညင္းတာခံုတာကို မလုပ္ပါနဲ႔........ အျပစ္မတင္ေတာ့ဘူးဆိုရင္
ခြင့္လႊတ္ေနဖို႔လည္း မလိုေတာ့ဘူးေနာ္။ ခြင့္လႊတ္စရာ မလိုေတာ့ဘူးဆိုရင္
ဘယ္ေလာက္ လြတ္လပ္ၿပီးေတာ့ ဘယ္ေလာက္ေအးခ်မ္းသြားမလဲေနာ္။
လူဆိုတာမွားတတ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ခြင့္လႊတ္ျခင္းဟာ ျမင့္ျမတ္ပါတယ္။
(ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက)
DOH YOTE ေဖ.ဘြက္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။
ကိုယ့္စိတ္ ကိုယ္သိသူ...
ကိုယ့္စိတ္ကိုသိသြားတဲ့သူဟာ တည္ၿငိမ္ရင့္က်က္ခိုင္မာတဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ့ အသိဥာဏ္ကိုရရွိသြားတဲ့ အတြက္..သူတစ္ပါး ကိုယ့္ကို အထင္ၾကီး
သလား..ေသးသလားဆိုတာ အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး ေတြးမေနဘူး......
ကိုယ္လုပ္စရာရွိတာကို ကိုယ့္ဟာကိုယ္ၾကိဳးစားၿပီးေ တာ့ တန္ဖုိးထားၿပီးေတာ့ လုပ္သြားတယ္.....လုပ္သြားရတ ာကိုပဲ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေက်နပ္ ၿပီး ေနတာပဲ.....
သူမ်ားတန္ဖိုးထားတာ မထားတာ အေရးမၾကီ...
ပညာရွိ ႏွင့္ ပညာမဲ့သည္ အေပၚယံတြင္ေတာ့ သူလည္း ဒါနသီလၿပဳ .. ငါလည္းဒါန သီလၿပဳ .. သူလည္း သားရွင္ၿပဳ ...ငါလည္းသားရွင္ၿပဳ....တူေနၾကတာပဲ....ဒါေပမယ့္ အတြင္း စိတ္ဓာတ္ကေတာ့ အၿဖဴနဲ့ အမည္းကြဲလြဲၾကတယ္....
၁) ပညာမဲ့က ငါေကာင္းစားဖို့ ဒါနေပးတယ္..ပညာရွိက သာသနာေတာ္ကို ပူေဇာ္ၿခင္းငွာ ဒါနေပးတယ္....
၂) ပညာမဲ့က ငရဲေၾကာက္၍ ငါးပါးသီလ ၿမဲတယ္...ပညာရွိက မၿမဲေသာခႏၵာကိုယ္ၾကီးကို အမိုက္ခံ၍ မေကြ်းလိုသၿဖင့္ ငါးပါးသီလၿမဲတယ္...
၃) ပညာမဲ့က နတ္ၿပည္ေရာက္ဖို့ ဥပုသ္ေစာင့္တယ္ ..ပညာရွိက တစ္ေန့တစ္ရက္ တဏွာကြ်န္အၿဖစ္မွ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့သုခကို လို၍ ဥပုသ္ေစာင့္တယ္......
၄) ပညာမဲ့က ငါတို့ဘုန္းၾကီးမွ ဂစၦာမိတယ္...ပညာရွိက သံဃာစစ္မွ ဂစၦာမိတယ္......
၅) ပညာမဲ့က ထံုးစံကို ေလးစားတယ္ ....ပညာရွိက မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ကို ေလးစားတယ္.......
၆) ပညာမဲ့က အမ်ားေကာင္းရင္ လိုက္ေကာင္းတယ္....ပညာရွိက အမ်ားေကာင္းတိုင္းလိုက္၍မေကာင္း.....
၇) ပညာမဲ့က နာမည္ၾကီးသူေၿပာရင္ ယံုၾကည္တယ္...ပညာရွိက နာမည္ၾကီးတိုင္းလဲ လိုက္၍မယံု.....
၈) ပညာမဲ့က အထူးအဆန္းကိုၿမတ္ႏိုးတယ္...ပညာရွိက သေဘာမွန္မွ ၿမတ္ႏို္းတယ္....
၉) ပညာမဲ့က ေရႊထူတဲ့ ဘုရားမွေလးစားတယ္...ပညာရွိက ဘုရားႏွစ္မ်ိဳးမထား...တစ္သားတည္းထားတယ္....
၁၀) ပညာမဲ့က ဘုရားရွာထြက္ေလ့ရွိတယ္....ပညာရွိက ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးကို အခြင့္ရတိုင္း ပြားမ်ား၍ေနတယ္...
အတြင္းသေဘာခ်င္းမကြာဘူးလားတဲ့...
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ နမၼား ဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္ဥာဏ....
DOH YOTE ေဖ.ဘြက္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။
သလား..ေသးသလားဆိုတာ အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး ေတြးမေနဘူး......
ကိုယ္လုပ္စရာရွိတာကို ကိုယ့္ဟာကိုယ္ၾကိဳးစားၿပီးေ
သူမ်ားတန္ဖိုးထားတာ မထားတာ အေရးမၾကီ...
ပညာရွိႏွုင့္ ပညာမဲ့
ပညာရွိ ႏွင့္ ပညာမဲ့သည္ အေပၚယံတြင္ေတာ့ သူလည္း ဒါနသီလၿပဳ .. ငါလည္းဒါန သီလၿပဳ .. သူလည္း သားရွင္ၿပဳ ...ငါလည္းသားရွင္ၿပဳ....တူေနၾကတာပဲ....ဒါေပမယ့္ အတြင္း စိတ္ဓာတ္ကေတာ့ အၿဖဴနဲ့ အမည္းကြဲလြဲၾကတယ္....
၁) ပညာမဲ့က ငါေကာင္းစားဖို့ ဒါနေပးတယ္..ပညာရွိက သာသနာေတာ္ကို ပူေဇာ္ၿခင္းငွာ ဒါနေပးတယ္....
၂) ပညာမဲ့က ငရဲေၾကာက္၍ ငါးပါးသီလ ၿမဲတယ္...ပညာရွိက မၿမဲေသာခႏၵာကိုယ္ၾကီးကို အမိုက္ခံ၍ မေကြ်းလိုသၿဖင့္ ငါးပါးသီလၿမဲတယ္...
၃) ပညာမဲ့က နတ္ၿပည္ေရာက္ဖို့ ဥပုသ္ေစာင့္တယ္ ..ပညာရွိက တစ္ေန့တစ္ရက္ တဏွာကြ်န္အၿဖစ္မွ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့သုခကို လို၍ ဥပုသ္ေစာင့္တယ္......
၄) ပညာမဲ့က ငါတို့ဘုန္းၾကီးမွ ဂစၦာမိတယ္...ပညာရွိက သံဃာစစ္မွ ဂစၦာမိတယ္......
၅) ပညာမဲ့က ထံုးစံကို ေလးစားတယ္ ....ပညာရွိက မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ကို ေလးစားတယ္.......
၆) ပညာမဲ့က အမ်ားေကာင္းရင္ လိုက္ေကာင္းတယ္....ပညာရွိက အမ်ားေကာင္းတိုင္းလိုက္၍မေကာင္း.....
၇) ပညာမဲ့က နာမည္ၾကီးသူေၿပာရင္ ယံုၾကည္တယ္...ပညာရွိက နာမည္ၾကီးတိုင္းလဲ လိုက္၍မယံု.....
၈) ပညာမဲ့က အထူးအဆန္းကိုၿမတ္ႏိုးတယ္...ပညာရွိက သေဘာမွန္မွ ၿမတ္ႏို္းတယ္....
၉) ပညာမဲ့က ေရႊထူတဲ့ ဘုရားမွေလးစားတယ္...ပညာရွိက ဘုရားႏွစ္မ်ိဳးမထား...တစ္သားတည္းထားတယ္....
၁၀) ပညာမဲ့က ဘုရားရွာထြက္ေလ့ရွိတယ္....ပညာရွိက ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးကို အခြင့္ရတိုင္း ပြားမ်ား၍ေနတယ္...
အတြင္းသေဘာခ်င္းမကြာဘူးလားတဲ့...
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ နမၼား ဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္ဥာဏ....
DOH YOTE ေဖ.ဘြက္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။
စိတ္ကိုယဥ္ေက်းေအာင္ ဆံုးမၿခင္း...( ဦးေရြေအာင္ )
စိတ္ကို ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆံုးမရာတြင္ ...ထမင္းခ်က္သလိုပင္လုပ္ရဧ။္.....။
စိတ္က ဆန္....သဒၶါက အိုး.....သမာဓိကေရ....၀ီရိယက မီး....သတိက ေယာက္မ ...ပညာက ထမင္းခ်က္သူ .. ဒါနသီလ ဘာ၀နာက ဖိုခံုေလာက္ သံုးလံုး...။ ထမင္းနပ္မွ အာဟာရ ၿဖစ္သလို စိတ္ယဥ္ေက်းမွခ်မ္းသာဧ။္.....။
ထို့ေၾကာင့္
(၁) ဆန္ႏွင့္ တူေသာ စိတ္ကို ...အိုးႏွင့္ တူေသာ သဒၶါ၌ ထည့္ရဧ။္ ..။ ထို့ေနာက္
(၂) ေရႏွင့္တူေသာ သမာဓိကို အေလာေတာ္ ထည့္ရဧ။္.
(၃) ဒါန...သီလ...ဘာ၀နာတည္းဟူေသာ ...ဖုိခံုေလာက္ ၃ လံုးေပၚ၌ တင္ရဧ။္ ...။
(၄) မီးႏွင့္တူေသာ ၀ီရိယ ကို ေရႏွင့္လိုက္ေအာင္ ထုိးရဧ။္ ...။
(၅) ေယာက္မႏွင့္တူေသာ သတိၿဖင့္ အၿမဲမၿပတ္ေမြွရဧ။္ ....။
(၆) ခ်က္သူႏွင့္တူေသာ ပညာက နပ္သည္ မနပ္သည္ကို ၾကည့္ရဧ။္ ....။
နပ္ေသာ ထမင္းသည္သာ အာဟာရကို ၿဖစ္ေစႏုိင္သလို ...ယဥ္ေက်းေသာ စိတ္သည္သာ ခ်မ္းသာကို ၿဖစ္ေစႏိုင္သည္ ..။
စိတ္ကို ယဥ္ေက်းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဣေၿႏၵငါးပါးကို ညီညြတ္ေအာင္ထားရဧ။္ ....
သဒၶါႏွင့္ ပညာက တတြဲ....၀ီရိယႏွင့္ သမာဓိက တတြဲ....သတိကမူ အားလံုးအေပၚ၌ ရွိရဧ။္.....။
သတိဟူသည္ ပိုသည္မရွိ...လိုသည္သာရွိဧ။္....
သဒၶါႏွင့္ပညာတို့ကား အပိုအလိုရွိတတ္ဧ။္ ... ။
ထို့ေၾကာင့္ အပိုအလို မရွိမွ်ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာဧ။္..... ထိုသို့ေဆာင္ရြက္မွသာ စိတ္သည္ ယဥ္ေက်းမည္ၿဖစ္ဧ။္....
ဦးေရြွေအာင္ ဧ။္ ဓမၼပဒေကာက္ႏုတ္ခ်က္စာစု မ်ားမွ ၿပန္လည္ မွ်ေ၀ပါသည္
စိတ္က ဆန္....သဒၶါက အိုး.....သမာဓိကေရ....၀ီရိယက မီး....သတိက ေယာက္မ ...ပညာက ထမင္းခ်က္သူ .. ဒါနသီလ ဘာ၀နာက ဖိုခံုေလာက္ သံုးလံုး...။ ထမင္းနပ္မွ အာဟာရ ၿဖစ္သလို စိတ္ယဥ္ေက်းမွခ်မ္းသာဧ။္.....။
ထို့ေၾကာင့္
(၁) ဆန္ႏွင့္ တူေသာ စိတ္ကို ...အိုးႏွင့္ တူေသာ သဒၶါ၌ ထည့္ရဧ။္ ..။ ထို့ေနာက္
(၂) ေရႏွင့္တူေသာ သမာဓိကို အေလာေတာ္ ထည့္ရဧ။္.
(၃) ဒါန...သီလ...ဘာ၀နာတည္းဟူေသာ ...ဖုိခံုေလာက္ ၃ လံုးေပၚ၌ တင္ရဧ။္ ...။
(၄) မီးႏွင့္တူေသာ ၀ီရိယ ကို ေရႏွင့္လိုက္ေအာင္ ထုိးရဧ။္ ...။
(၅) ေယာက္မႏွင့္တူေသာ သတိၿဖင့္ အၿမဲမၿပတ္ေမြွရဧ။္ ....။
(၆) ခ်က္သူႏွင့္တူေသာ ပညာက နပ္သည္ မနပ္သည္ကို ၾကည့္ရဧ။္ ....။
နပ္ေသာ ထမင္းသည္သာ အာဟာရကို ၿဖစ္ေစႏုိင္သလို ...ယဥ္ေက်းေသာ စိတ္သည္သာ ခ်မ္းသာကို ၿဖစ္ေစႏိုင္သည္ ..။
စိတ္ကို ယဥ္ေက်းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဣေၿႏၵငါးပါးကို ညီညြတ္ေအာင္ထားရဧ။္ ....
သဒၶါႏွင့္ ပညာက တတြဲ....၀ီရိယႏွင့္ သမာဓိက တတြဲ....သတိကမူ အားလံုးအေပၚ၌ ရွိရဧ။္.....။
သတိဟူသည္ ပိုသည္မရွိ...လိုသည္သာရွိဧ။္....
သဒၶါႏွင့္ပညာတို့ကား အပိုအလိုရွိတတ္ဧ။္ ... ။
ထို့ေၾကာင့္ အပိုအလို မရွိမွ်ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာဧ။္..... ထိုသို့ေဆာင္ရြက္မွသာ စိတ္သည္ ယဥ္ေက်းမည္ၿဖစ္ဧ။္....
ဦးေရြွေအာင္ ဧ။္ ဓမၼပဒေကာက္ႏုတ္ခ်က္စာစု မ်ားမွ ၿပန္လည္ မွ်ေ၀ပါသည္
ဆရာေတာ္ အရွင္ဇ၀န ( ေမတၱာရွင္ ေရြွၿပည္သာ )
မည္သည့္ အလုပ္မဆိုေအာင္ၿမင္လိုလွ်င္
အၾကာၾကီးလုပ္ပါ.....
အစြမ္းကုန္လုပ္ပါ.......
မၿပတ္မရပ္မနားလုပ္ပါ .....
ေလးေလးစားစားလုပ္ပါ.......
တက္ၾကြ ေပ်ာ္ရြွင္စြာလုပ္ပါ......
ဘိုးဘြားမ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္ ၿခင္းသည္ .... ဒါနၿပဳၿခင္းပင္ၿဖစ္ဧ။္ .....
ထိုဒါနပါရမီ ထိုက္ဖို့အတြက္ ေနကၡမၼ သေဘာလည္း ပါရဧ။္ .....
ဥေပကၡာ သေဘာလည္းပါရဧ။္ .....
ေနကၡမၼသေဘာဟူသည္ ေနာင္ဘ၀ခ်မ္းသာလိုၿခင္း ... နာမည္ၾကီးလိုၿခင္း ....ဟူေသာ ေလာဘမွ ထြက္ေၿမာက္ႏိုင္ ၿခင္းပင္ၿဖစ္ဧ။္ ....
ဥေပကၡာ သေဘာဟူသည္....ခ်ီးမြမ္းၿခင္း ကဲ့ရဲ့ၿခင္း တို့ကို ႏွလံုးမသြင္းၿခင္းပင္ၿဖစ္ဧ။္......
ထိုသေဘာ ႏွစ္မ်ိဳးပါေသာ ဒါနသည္သာ ပါရမီထိုက္သည္ .....ပါရမီထိုက္ေသာဒါနသည္သာ နိဗၡာန္ ရဖို့ အေထာက္အပံ့ကိုၿဖစ္ေစသည္.....
မိမိကိုယ္ကို ပရဟိတ လုပ္ငန္း အတြက္ အသံုးခ်ပါ.....ပရဟိတလုပ္ငန္းကို မိမိအတြက္ အသံုးမခ်ပါႏွင့္......
ဘိုးဘြားရိပ္သာ အသစ္ တည္ေနရာ.....
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသၾကီး .. ေရြွၿပည္သာ ၿမိဳ့နယ္...
အမွတ္ ၈ ရပ္ကြက္ . မင္းရဲေက်ာ္စြာလမ္းထိပ္....
ေအာင္ေမတၱာ ေက်ာင္းတိုက္ .
ၾသ၀ါဒစရိယ ဆရာေတာ္ .. အရွင္ဇ၀န ( ေမတၱာရွင္ . ေရြြွၿပည္သာ )
နာယကဆရာေတာ္ ...ဦးပညာ၀ံသ....
မည္သည့္ အလုပ္မဆို
ေအာင္ၿမင္လိုလွ်င္
အၾကာၾကီးလုပ္ပါ.....
အစြမ္းကုန္လုပ္ပါ.......
မၿပတ္မရပ္မနားလုပ္ပါ .....
ေလးေလးစားစားလုပ္ပါ.......
တက္ၾကြ ေပ်ာ္ရြွင္စြာလုပ္ပါ......
ဘိုးဘြားမ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္ ၿခင္းသည္ .... ဒါနၿပဳၿခင္းပင္ၿဖစ္ဧ။္ .....
ထိုဒါနပါရမီ ထိုက္ဖို့အတြက္ ေနကၡမၼ သေဘာလည္း ပါရဧ။္ .....
ဥေပကၡာ သေဘာလည္းပါရဧ။္ .....
ေနကၡမၼသေဘာဟူသည္ ေနာင္ဘ၀ခ်မ္းသာလိုၿခင္း ... နာမည္ၾကီးလိုၿခင္း ....ဟူေသာ ေလာဘမွ ထြက္ေၿမာက္ႏိုင္ ၿခင္းပင္ၿဖစ္ဧ။္ ....
ဥေပကၡာ သေဘာဟူသည္....ခ်ီးမြမ္းၿခင္း ကဲ့ရဲ့ၿခင္း တို့ကို ႏွလံုးမသြင္းၿခင္းပင္ၿဖစ္ဧ။္......
ထိုသေဘာ ႏွစ္မ်ိဳးပါေသာ ဒါနသည္သာ ပါရမီထိုက္သည္ .....ပါရမီထိုက္ေသာဒါနသည္သာ နိဗၡာန္ ရဖို့ အေထာက္အပံ့ကိုၿဖစ္ေစသည္.....
မိမိကိုယ္ကို ပရဟိတ လုပ္ငန္း အတြက္ အသံုးခ်ပါ.....ပရဟိတလုပ္ငန္းကို မိမိအတြက္ အသံုးမခ်ပါႏွင့္......
ဘိုးဘြားရိပ္သာ အသစ္ တည္ေနရာ.....
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသၾကီး .. ေရြွၿပည္သာ ၿမိဳ့နယ္...
အမွတ္ ၈ ရပ္ကြက္ . မင္းရဲေက်ာ္စြာလမ္းထိပ္....
ေအာင္ေမတၱာ ေက်ာင္းတိုက္ .
ၾသ၀ါဒစရိယ ဆရာေတာ္ .. အရွင္ဇ၀န ( ေမတၱာရွင္ . ေရြြွၿပည္သာ )
နာယကဆရာေတာ္ ...ဦးပညာ၀ံသ....
DOH YOTE ေဖ.ဘြက္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။
Note : တ၇ားစာေတြ.ဆံုးမစာေတြဖတ္ရတဲ.အခါတိုင္း အသိတရားတစ္ခုခုရလာတယ္။ကိုယ္လိုပဲသူမ်ားေတြကိုလည္းေက်နပ္ေစခ်င္ေသာေၾကာင္. ကူယူေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အျပည္.အစံုဖတ္လိုသူမ်ား ေဖ.ဘြက္မွသြားေရာက္ဖတ္ရွဴနိုင္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment